Kika słów o Księdze Przygód
O tym kim jesteśmy i dlaczego stworzyliśmy nasze przedszkole i żłobek
Profil naszych placówek nakierowany jest na edukację wielojęzyczną, dzięki której dzieci wykorzystują nieograniczone możliwości poznawcze swojego mózgu na wczesnym etapie rozwoju oraz włączają się w działania i interakcje społeczne, poznając przy tym kultury różnych narodów.
Nauczyciele pracujący w naszym przedszkolu to profesjonaliści, stosujący w pracy z dziećmi różnorodne metody dydaktyczne, zwracając szczególną uwagę na rozwój umiejętności społecznych.
Pracę z dziećmi opierają na stosowaniu amerykańskiej Koncepcji STEAM pochodzącej ze Stanów Zjednoczonych. Akronim ten odnosi się do angielskich słów: Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics. Według tej koncepcji STEAM to proces multidyscyplinarny, w którym dziecko uczy się przez zabawę i działanie. Dzięki połączeniu nauk ścisłych ze sztuką, dziecko rozwija zarówno twarde kompetencje (np. cyfrowe), jak i może odwoływać się do swojej wyobraźni.
Języki
Przez pryzmat przyswajania języków obcych, dziecko poznaje kulturę i zwyczaje innych narodów, uczy się poszanowania i tolerancji oraz odczuwa ciągłą potrzebę odkrywania coraz to nowych zjawisk.
Pedagodzy
Zaspokojenie potrzeb poznawczych, a także rozbudzanie ciekawości świata – to zadanie, przed którym stają nauczyciele. Doświadczeni, pełni zaangażowania i zawodowej pasji pedagodzy dołożą wszelkich starań, aby Państwa dzieci były w naszym przedszkolu szczęśliwe.
Odkrywanie
Językowe Przedszkole Niepubliczne „Księga Przygód” powstało z myślą stworzenia dla dzieci miejsca wyjątkowego, w którym mały człowiek będzie czuł się nie tylko bezpieczny i akceptowany, również po to, by pokazać dzieciom piękno otaczającego świata.
Zabawa
Zarówno przedszkole, jak i żłobek mają profil językowy, a programy realizowane przez nauczycieli nastawione są na wielokierunkowy rozwój dziecka poprzez „mądrą” zabawę.
Zadania
W pracy z dziećmi realizujemy podstawę programową wychowania przedszkolnego na podstawie programów edukacyjnych oraz programy autorskie. Natomiast w żłobku realizujemy propedeutykę poznawania różnych zjawisk poprzez zabawę, sztukę, muzykę, elementy czytania globalnego oraz kontakt z językiem obcym.